Status 2.12.2021 – PROBLEMET ER LØST, datafangst fungerer nå som normalt.
Vi beklager på det sterkeste ulempene dette har hatt for våre brukere. Vi er fullt klar over at dette ble ekstra uheldig på grunn av leveranser og frister ved månedsskiftet.
Status 2.12.2021: Vi har gyldig sertifikat, men det er litt plunder med å få det lirket på plass der det skal være.
Noen brukere rapporterer suksess med å bruke nettleseren i «privat visning» / «ikognitomodus» og derfra fortelle nettleseren at joda, du skal gå til datafangst selv om vi har sertifikatfeil. Eksakt oppskrift varierer med nettleser, men på Chrome og IE klikker du «avanserte» på den feilmeldingssiden du får opp når du prøver å laste datafangst.
Dessverre finnes det ingen robust oppskrift på workaround som virker for alle, men dette virker iallfall for noen av oss
Status 1.12.2021 Datafangst har framleis ein del problem etter nettverksproblematikken i går. Det ser ut som vi har sertifikat som ikkje vert fornya i denne tenesten.
Vi arbeider med feilretting og håper å vere tilbake i normal drift snart.